Kveldstur på Café Stolen

Café Stolen i Helgesens gate 32 på Rode­løkka i bydel Grüner­løkka i Oslo.

Tirsdag 15. mars 2022 havnet vi, som flere ganger før, på Café Stolen i Helge­sens gate 32 på Rode­løkka. Alltid trive­lig å være her! Vel­dig rolig og av­slap­pende restau­rant med rime­lige priser, hygge­lig be­tjening og god indisk mat. Og på ons­dager har de dag­ens mid­dag og pilsen koster kun 49 kroner ut­over kvelden... (Bildene er tatt med mobil­telefon og ikke så skarpe som de ville vært med bruk av et ordent­lig kamera...)

Som jeg skreiv etter et be­søk på Stolen 8. des­ember 2021: «Fra 1981 til 1996 bodde jeg i Køben­havn­gata 4 og jeg kjenner lok­al­ene fra peri­oden jeg bodde her som stor­kiosk og etter hvert video­kiosk. Etter at kiosk­virksom­heten ble ned­lagt, startet samme eier opp Stolen Cafe & Bar i de samme lokal­ene. Og her har jeg tid­vis vanka i alle år­ene caféen har vært i drift.

Veldig trive­lig å sitte ved baren på Stolen og ta seg noen etter­middags­pils og glane ut til Sofien­berg­parken på andre siden av Helge­sens gate. Kel­nerne er all­tid hygge­lige og effek­tive. Det virker som det er mange folk fra strøket som vanker her og mil­jøet er trive­lig. Dess­uten har de vel­dig god og rime­lig mat her. Og da kona og jeg var her i går, valgte vi som vanlig å spise indisk — som vi synes er vel­dig god her! Anbefales!»

Café Stolen i Helgesens gate 32.

Ved bardisken på Café Stolen.

Ved bardisken på Café Stolen.

Fornøyd gjest på Café Stolen.

Fornøyd gjest på Café Stolen.

Fornøyd gjest på Café Stolen.

Ved baren på Café Stolen.

Ved bardisken på Café Stolen.

Ved bardisken på Café Stolen.

Fotomontasje fra Café Stolen.

Fotomontasje utenfor Café Stolen.

Fotomontasje inne på Café Stolen.

Fotomontasje inne på Café Stolen.

Fotomontasje inne på Café Stolen.

Fotomontasje inne på Café Stolen.

Fotomontasje inne på Café Stolen.

Flere bilder på Google Foto

Kommentarer