Amok med kamera i Sofienbergparken!

Fint når kirsebærtrærne blomstrer i Sofienbergparken på Grüner­løkka i Oslo!

Fint i Sofienbergparken!

Fredag 22. april 2022 var det vel­dig fint vær i Oslo og jeg be­stemte meg for å ta en liten tur inn­om Sofien­berg­parken. Kom til parken om­trent klokka 11.45. 

Det viste seg at kirse­bær­trær­ne stod i full blomst og som den blom­ster­elsk­eren jeg er, så gikk jeg vel nes­ten full­stendig amok og helt ban­anas i glede over hvor fint det er for tiden i parken! 

Med den kir­se­bær­tre­blomst­ringa vi nå har, må en virke­lig si at vår­en er kommet til Oslo  — og til Grüner­løkka! Det er bare å nyte synet mens kirse­bær­trær­ne står i full blomst! 

Ellers skulle jeg ønske at alle park­ene på Grüner­løkka hadde blitt be­planta med kirse­bær­trær! I morg­en skal jeg se om jeg får tid til å se hvor­dan det står til med kirse­bær­træ­rne ned­erst i Thv. Mey­ers gate...

Disse bild­ene er tatt med tele­linse og på for­holds­vis lang av­stand. Noen av bild­ene er satt sam­men av to bild­er i et for­søk på å lage «pano­rama­bilder», som f. eks. bild­et over. 

Jeg tok også bild­er med mobil­tele­fonen. Men jeg fore­trek­ker van­lig foto­appa­rat for­di jeg kan foto­apparat vel­dig mye bedre og får gjort mine inn­stil­linger bedre enn på mobil­kame­raet mitt. Etter mitt skjønn an­gir mobil­kame­raet fargene, sær­lig him­mel­en, litt mindre natur­tro enn van­lig foto­apparat. Men mobil­tele­fon­bild­ene ble vel helt OK, de også.

Utsikt til Toftes gate og Grünerløkka.

Utsikt til Toftes gate og Grünerløkka.

Utsikt opp mot Sofienberg kirke.

Utsikt til Toftes gate og Grünerløkka.

Utsikt til Toftes gate og Grünerløkka.

Utsikt til Toftes gate og Grünerløkka.

Utsikt til Toftes gate og Grünerløkka.

Utsikt til Toftes gate og Helgesens gate.

Utsikt til Toftes gate og Grüners gate.

Utsikt til hjørnet Toftes gate, Helgesens gate og Københavngata på Rodeløkka.

Utsikt til Toftes gate i retning vest.

Utsikt opp til Sofienberg kirke.

Utsikt til Toftes gate og Helgesens gate.

Utsikt opp til Sofienberg kirke..

Utsikt til Grüners gate og Toftes gate.

Utsikt opp til Helgesens gate på Rodeløkka i Bydel Grünerløkka.

Utsikt opp til Sofienberg kirke.

«Frimerke» fra Sofienbergparken!

Takk for denne gang!
.............................................

Flere bilder på Google Foto

Vår i lufta i Sofienbergparken 2022!

Blomstring i Sofienbergparken,
april 2021!


Sofienbergparken 18. april 2020

Vårstemning 26.-28. april 2019

Vårbilder fra Sofienbergparken fra 2018

Vårbilder 2017

Sofienbergparken — våren 2016

Sofienbergparken — våren 2015


Kommentarer