Vespa og Humla i Københavngata 2

Utenfor restauranten Vespa og Humla i Københavngata 2 på Rodeløkka i Oslo.

På gamle tomter i Københavngata

Lite visste jeg da jeg bodde i det stil­le om­rådet ved Køben­havn­gata 4 B at bil­verk­sted­et Kermas Auto skulle leg­ges ned og at om­rådet skulle bli så trav­elt og ur­bant etter at vi nå har fått cafe­en Vespa & Humla i nabo­bygget i Køben­havn­gata 2 — og i til­legg Grüner­løkka Brygg­hus sitt brygg­eri og ølutsalg bak bak­går­den til Køben­havn­gata 4. Men da jeg aldri har hatt før­er­kort for bil og er mye mer inter­es­sert i øl enn i biler, synes jeg dette er mor­somt og hygge­lig, jeg!

Til venstre i bild­et holder Møbel­verk­stedet til i det som også kal­les for Hånd­verker­gården. På Visit Løkka kan en lese at gården 
«...har lang historie innenfor produksjon og snekker-virksomhet. Den ble opp­rinne­lig oppført for en Fabrikkeier Volla på slutten av 1800-tallet og det har blitt høvlet og spikret her siden. Siden 1942 har gården fungert som et aksjeselskap der eierne er direkte knyttet til sitt foretak. Det er i dag flere snekkere, en blikkenslager, kunstnere og til og med ølbryggeri i lokalene.»

Ellers er det jo litt mor­somt at Grüner­løkka brygg­eri har brygge­riet og ø­lut­salget sitt på Rode­løkka — ikke på selve Grüner­løkka!

Håndverkergården og Vespa og Humla.


Håndverkergården og Vespa og Humla.

Utenfor Vespa og Humla.

Fotomontasje fra Vespa og Humla.

Flere bilder på min konto
på Google Foto


Københavngata 4
..................................................

Kommentarer