Oljemalerier fra Folkemuseet og museumsområdet på Stiklestad

«Oljemaleri» av Stiklestad kirke i Verdal.

Lørdag 14. august 2021 satt jeg og mekka på en gam­mel PC og for å ha noe å gjøre mens jeg la inn Windows 10 på nytt og fjerna alt gam­melt skrot på den, så jeg et inn­legg på en Facebook-side med til­bud om maler­kurs i Verdal. 

Kan på noen som helst måte ikke tegne eller male selv, men jeg har lekt meg med data­pro­gram­met Foto­Sketcher — som er et meget kraft­ig data­program som kan gjøre om bild­er til bl. a. «strek­tegn­inger» og «oljem­alerier». Fikk da ide­en om å bruke noen bild­er jeg tok 5. mai 2016 da jeg var i konfirma­sjon i Mo­låna på Folke­museet på Stikle­stad.

Jeg er selv døpt og kon­fir­mert i Stikle­stad kirke, så jeg synes at det er litt mor­somt og leke seg på data­en med bild­ene jeg tok 5. mai 2016. Og her er i alle fall resul­tatet når disse bild­ene nå er for­søkt gjort om til «olje­malerier». Synes selv at flere av «olje­male­riene» ble bruk­bare.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri» av St. Olavs kapell.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.


«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

Stiklastadir, Folkemuseet på Stiklestad.

«Oljemaleri», Folkemuseet på Stiklestad.

Museumsområdet utenfor Molåna på Folkemuseet på Stiklestad i Verdal.

«Oljemaleri» av Molåna på Folkemuseet.

Bilder på min konto på Google Foto:

Flere «oljemalerier»

Vanlige bilder fra 5. mai 2016

......................................

Kommentarer