Kaffee Alt Wien i Inere Stadt i Wien

Kaffee Alt Wien i Innere Stadt i Wien.

Har gjennom alle de gang­ene jeg har vært i Wien vært mange gang­er på Kaffe Alt Wien i Bäcker­straße 9 i Stad­tmitte i Wien. Var også to ganger her under år­ets tur mel­lom 5. og 12 juli. Disse bild­ene ble tatt om­trent klokka 23.30 tirs­dag 5. juli. Lite folk her i for­hold til det det har brukt å være her før om år­ene. 

Men det er vel mest jeg som drøm­mer meg bort og ønsker at verden står stille og alt er som før. Men uansett så savner jeg gamle dag­er med mye folk og «hæla i taket og tenna i tap­eten!» Og som jeg skrev i 1991 eller 1992:

«I Bäckerstraße, i nummer ni,
er Alt Wien stedet når jeg har tid.
Her har jeg drukket,
her har jeg sovnet.
— Det tør jeg si!»

Keiser Franz Joseph og jeg på Alt Wien.

Keiser Franz Joseph og jeg på Alt Wien.

Kaffee Alt Wien i Stadtmitte i Wien.

Keiser Franz Joseph og jeg på Alt Wien.


På min konto på Google Foto står det mer
om Wienercafeen Alt Wien under:


Diverse fra Kaffee
Alt Wien, mai 2019

..............................

Kommentarer