Underlig tre ved Blindern vgs. i Oslo

Venstre halvdel av bildet er kopiert, speilvendt og skjøta sammen.

Blir all­tid like fasci­nert hver gang når jeg etter å ha tatt bil­der av trær, busker, skyer og andre lev­ende ting og kopi­erer om­trent halv­parten av bil­det, speil­vend­er og skjø­ter den ene halv­delen helt nøy­aktig sam­men til ett nytt bilde der alt er sym­metrisk — altså helt likt på begge halv­deler!

Ja, det er under­lig at det blir slike rare og skumle an­sikt akku­rat i skjøt­en av bil­det når en bruker denne tek­nik­ken på bl. a. trær og planter. Men litt fan­tastisk, trolsk, under­lig og til tider skrem­mende, det er vel slik nat­uren er!? Kanskje har nat­uren en dimen­sjon vi ikke for­står, ja helst IKKE vil forstå! 

Nederst på siden ser vi originalbildet tatt ved bussholdeplassen ved Blindern vgs. i Sognsveien 80 i Oslo. Og det er nok bra at nat­uren ikke er sym­metrisk — for hadde jeg sett dette treet slik som det er i de to første bild­ene, hadde jeg nok sprung­et min vei i stedet for å ta bus­sen!

Høyre halvdel av bildet er kopiert, speilvendt og skjøta sammen.

Originalbildet av treet i Sognsveien.

Samme bilder på Google Foto

Diverse bilder på min konto
på Google Foto:

Godt at naturen ikke er symmetrisk!

Godt vi ikke har et symmetrisk pæretre!

Bra at naturen ikke er symmetrisk!

Underlige skyer!
......................................

Kommentarer