Karl Johans gate og Studenterlunden i Oslo

Narvesen-kiosken ved Nationaltheatret T-banestasjon, øverst i Studenterlunden.

Onsdag 3. aug­ust 2022 hadde jeg noen ær­ender på Karl Johans gate og på Jern­bane­torget, og tok T-banen fra Ulle­vål stadi­on ned til byen. Det var fint vær, så jeg hadde på for­hånd be­stemt meg for å gå av T-banen på Natio­nal­theat­ret for der­etter å rusle langs Karl Johan gjen­nom Stu­denter­lunden og Spiker­suppa og vid­ere ned­over Karl Johan ned til Jern­bane­torget.

Ellers var det vel­dig fint i Studenter­lunden med flotte blom­ster­bed som all­tid er en fryd for øyet. Hadde egent­lig ikke tenkt å ta noen bild­er, men slik ble de bild­ene jeg ikke hadde tenkt å ta...

Blomsterbed foran Nationaltheatret.

Skuespilleren «Johanne Dybwad»

Flott i Studenterlunden!

Litt av Ludvig Holberg-monumentet.

Flott blomsterbed i Studenterlunden.

Litt av Ludvig Holberg-monumentet.

Litt av Ludvig Holberg-monumentet.

Flotte blomsterbed i Studenterlunden.

Litt av Ludvig Holberg-monumentet.

Universitetsplassen og Universitetet.

Universitetsplassen og Universitetet.

Fint på Karl Johans gate!

Fint på Karl Johans gate!

Frigjøringshelten «Gunnar Sønsteby».

Frigjøringshelten «Kjakan Sønsteby».

Frigjøringshelten «Gunnar Sønsteby».

Karl Johans gate i retning Spikersuppa.

Universitetsplassen og Universitetet.

Karl Johans gate i retning Spikersuppa,

Litt av Holberg-monumentet.

Studenterlunden sett fra sør.

Studenterlunden helt i sør.

Komponisten «Johan Halvorsen»

Flere bilder på min konto
på Google Foto


Bilder fra samme dag
fra Spikersuppa

.....................................

Andre bilder fra på min
konto på Google Foto:



..............................

Kommentarer