Tur til Solvang 1 for å sjekke taket på hytta

Underlig figur utenfor Øvre port inn til Solvang kolonihager, avdeling 1!

I dag er det om­trent -10 grader her på Rode­løkka i Oslo og farlig glatt og is­ete ute. På samme dato, 3. jan­uar 2019 var jeg og så om hytta vår i Sol­vang kolo­ni­hager, avd. 1. Er ikke i form til å ta turen opp til Solvang eller til å gå ut å ta bilder for tiden, så da får jeg heller mimre litt og minnes noen eldre bilder fra kol­oni­hagen vi bor i hver sommer. Og som jeg da skrev på min konto på Google Foto for fire år siden:

Torsdag 3. januar var vi på en tur på solvang 1 for å sjekke taket som lekker litt. Det ligger snø på det for tiden og alt var veldig bra. Men vi får ikke gjort noe før snøen tiner. Får håpe den blir liggende i mange uker til.

Var enormt mange dyrespor inne på parsellen vår, og det har nok vært mange slags firbeinte — også rådyr og elg og kost seg her. Selv om noen kolonister misliker det sterkt, synes jeg at det er helt greit og trivelig at dyra har et fint og trygt område inne i kolonihagen vår om vinteren. (Med litt mekking i Photoshop kunne det sett slik ut.)

Fotomontasje fra Roseveien på Avd. 1.

Fotomontasje fra Liljebakken på Avd. 1.

Fotomontasje fra Odins hage på Avd. 1.

Fotomontasje fra Odins hage på Avd. 1.

Fotomontasje fra Verktøyboden på Avd. 1.

Og så er det bare å glede seg til at årets sesong starter 1. april i år!


Andre bilder på Google Foto:



.....................................

Kommentarer