Underlig pæretre i Odins hage på Solvang 1!?

Underlig pæretre i Odins hage i Solvang kolonihager, avdeling 1!?
Underlig pæretre i Odins hage!?

UNDERLIG FENOMEN!

Vi har et gammelt pære­tre i koloni­hagen som vi måtte kutte ned om­trent to meter for en del år siden. På toppen av treet har jeg spikra fast et ser­ver­ings­fat i metall for at treet ikke skal råtne helt. Fikk sett det fra en spesi­ell vinkel nå i pausen i Cup-finalen mel­lom Brann og Lille­strøm og gikk ut og tok to bilder av treet.

Ellers har jeg i mange år undra meg over feno­menet med at der­som du kopi­erer venstre eller høyre halv­part av bilder av trær, speil­vender den ene halv­parten og skjøter halv­del­ene nøy­aktig sammen på mid­ten til et nytt bilde, får du all­tid rare er eller skumle an­sikter og fig­urer i skøyten. Og så også her!

Men slik er vel nat­uren! Unde­rlig er det i alle fall — og mor­somt å leke seg på data­maskin med! Men jeg tror nok vi skal være glad for at nat­uren ikke er sym­metrisk! Nedenfor ser vi origi­nal­bildene av pære­treet som blomst­rer fint for tiden.

Pæretreet i Odins hage i Solvang kolonihager, avdeling 1!?
Originalbilde av pæretreet i Odins hage.

Pæretreet i Odins hage i Solvang kolonihager, avdeling 1!?
Originalbilde av pæretreet i Odins hage.

Underlig pæretre i Odins hage i Solvang kolonihager, avdeling 1!?
Underlig pæretre i Odins hage!?

Bilder på min konto
på Google Foto


...........................

Kommentarer