Hummer og kanari på min konto på Google Foto og min hjemmeside

Vintertreff utenfor «Jul i Vinterland» i Spikersuppa ved Karl Johan i Oslo.

Animasjoner, fotomontasjer, dypets­ninger, fake news, fotosketch, graff­iti og mani­pu­lerte bilder på min konto på Google Foto...

Det samme det, bare det er gjort med glimt i øyet — og ikke for å lage «Fake News»! Synes selv det er vel­dig mor­somt å leke meg på PC-en ved hjelp av Photo­Shop og div. andre foto­pro­gram­mer og å dyp­etse (fri­legge eller fjerne bak­grunnen) på per­soner og fig­urer. 

På noen av bild­ene er noen av ele­ment­ene for­stør­ret ved hjelp av INTER­POL­ERING — som er å legge til data (piksler) som egent­lig ikke finnes. Nedenfor har jeg jeg laga en vel­dig ufull­stendig over­sikt over opp­slag som lig­ger på min konto på Google Foto der det blant helt van­lige bil­der også er med mange mani­pu­lerte bil­der, dyp­ets­ninger, graffiti, «Fake News», «oljemalerier» (FotoSketch) og «Strek­tegn­inger»..

Synes i alle fall selv at det er mor­somt og leke meg på dataen og jeg håper at jeg aldri blir for gam­mel til å leke meg med slik data­behand­ling! (Får se om jeg etter hvert sort­erer opp­slaga på en mer log­isk måte.)

Et utvalg med vanlige og litt mer «uvanlige» bilder på min konto på Google Foto:

Og masse mer ligger på kurt.evert.info

På min hjemme­side ligger det en bruk­bar over­sikt over div­erse dyp­ets­ninger, «Fake News», graff­iti, data­mani­pu­lerte bil­der, «Hum­mer & Kan­ari», «Trøn­derske ord og veind­inga...», Siden er ikke er opti­mali­sert for mobil­tel­efon, men fung­erer veldig godt på PC og nett­brett.
Aas juleøl på Petrus på Rodeløkka.

Oljemaleri fra John Colletts plass i Oslo.

Photoshop-lek fra Odins hage.

Fotomontasje fra Petrus Bar og Restaurant i Helgesens gate på Rodeløkka i Oslo.

Fotomontasje fra Kuba på Grünerløkka.

Fotomontasje fra Prydhagen ved Stiftsgården i Midtbyen i Trondheim.

Kommentarer