Turist-Kurt laget ved hjelp av kunstig intelligens

Fotomontasje, animasjon først laget ved hjelp av kunstig intelligens.
Laget ved hjelp av KI og PhotoShop...

Jeg har lekt meg litt med denne syk­kel­en ved å fjerne bak­grunnen for å få et dyp­etset bilde av en mann på en heller over­lessa syk­kel. Først brukte jeg Photo­Shop til å mont­ere inn et an­sikt av meg selv og til å fjerne bak­grun­nen fra ori­ginal­bild­et har jeg brukt data­pro­gram­met Rem­ove back­ground. Prog­rammet bruker kunst­ig intel­li­gens til denne pros­essen. Du kan laste opp bilder opp­til 12 MB opp til pro­gram­met, be det fjerne bak­grunnen og der­etter laste ned små bild­er gra­tis eller bild­er i HD-opp­løsning der­som du vil betale...

De nye bakgrunnene her er henta inn fra masse­vis av stand­ard bak­grunner i Re­move back­ground. Har for eks­emp­lets skyld valgt å gjøre det hele gra­tis, og kun lag­ret gratis små-utgaver av bild­ene, men har der­etter «juksa litt» og for­størra bild­ene ved hjelp av det tyske be­talings­pro­gram­met ZOOM#2 — som bruker kunst­ig intel­li­gens til å for­større bilder... 

Skulle bild­ene her blitt skarp­ere og med mer rikt­ige farg­er, måtte jeg helt fra starten av lastet ned bild­ene i HD-kvali­tet fra Re­move back­ground.  

Ellers er det fort­satt vanske­lig å gjøre grå­stein om til gull. Og det gjel­der også ved bruk av kunst­ig intel­li­gens og triks­ing i etter­tid på PC-en! Å fjerne bak­grunn­en ved hjelp av Rem­ove back­ground fra et bilde tar kun noen sek­under, og like etter har du en dyp­ets­ning som du kan gjøre nesten hva som helst med. Liker helst å gjøre dyp­ets­ninger manu­elt i Photo­Shop, for da får jeg nøy­aktig­heten og oft­est den kvali­teten jeg selv vil ha, men mor­somt å prøve noe nytt!

Og her i alle fall litt re­klame for Remove background, som er veldig enkelt i bruk og kan be­nyt­tes gratis til små bild­er uten bak­grunn eller med ny bak­grunn, og som vist noen eks­emp­ler på her.

Til slutt har jeg laga en en liten animasjon i PhotoShop. Enkelt og ganske mor­somt, synes i alle fall jeg! 

Og ute snør det og etter noen få dager med regn er det vinter igjen. Så greit å reise på en digi­tal sykkel­tur! Ha en fin kveld!

Dypetsning og fotomontasje laget ved hjelp av kunstig intelligens.
En dypetset Turist-Kurt.

Dypetsning og fotomontasje laget ved hjelp av kunstig intelligens.
Turist-Kurt på digitaltur i Europa?

Dypetsning og fotomontasje laget ved hjelp av kunstig intelligens.
Turist-Kurt på sykkeltur i Europa?

Dypetsning og fotomontasje laget ved hjelp av kunstig intelligens.
Turist-Kurt på sykkeltur i Europa?

Dypetsning og fotomontasje laget ved hjelp av kunstig intelligens.
Turist-Kurt på digitaltur i Europa?

Kommentarer