Birkelunden på Grünerløkka

Birkelunden med Paulus kirke på Paulus plass i Thv. Meyers gate på Grünerløkka.

Onsdag 31. januar 2024 hadde jeg noen ær­ender rundt i Oslo. På vei hjem fra Oslo sent­rum tok jeg 18-trikken fra Jern­bane­torget opp til Birke­lunden på Grüner­løkka. Det var om­trent to minus­grader og rela­tivt grått vær, men ganske fint med snø fra samme morgen i parken. Tok en liten runde i parken og knipsa disse bild­ene med mobil­tele­fonen fra om­trent 13.45 til 13.55. 

Ellers ligger Birke­lunden og Birke­lunden trikke­holde­plass mel­lom fem og ti min­utters gange fra der jeg bor i Fjell­gata på Rode­løkka i Bydel Grüner­løkka. Så jeg er ofte her på vei til byen eller på vei hjem. Held­ig vi som ha slike flotte parker i gang­av­stand.

Birkelunden i retning Schleppe­grells gate og Toftes gate på Grünerløkka.

Birkelunden med «Spaniamonumentet»

Birkelunden oppover Toftes gate og Schleppe­grells gate på Grünerløkka.

Birkelunden med Musikkpaviljongen.

Fotomontasje med Ørnulf Basts «Føll».

Paviljongen og Ørnulf Basts «Føll».

Fotomontasje med Ørnulf Basts «Føll».

Birkelunden med Pauls kirke på Paulus plass i Thv. Meyers gate på Grünerløkka.

Birkelunden med Grünerløkka skole i Toftes gate 44 og Musikkpaviljongen.

Birkelunden med Pauls kirke på Paulus plass i Thv. Meyers gate på Grünerløkka.

Birkelunden i retning sør.

Birkelunden med Musikkpaviljongen, «Spaniamonumentet» og Paulus Kirke.

Birkelunden med Musikkpaviljongen og «Spaniamonumentet».

Birkelunden med Paulus kirke på Paulus plass i Thv. Meyers gate på Grünerløkka.

Flere bilder på min
konto på Google Foto

........................................

Kommentarer