Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

MAN BØR ALDRI BLI FOR GAMMEL FOR Å LEKE SEG!

Mandag 27. mai 2024 hadde jeg burs­dag, men den feira jeg lør­dag 25. nede på Larsen Restau­rant og Perr­ongen Sports­pub nede i Sørke­dals­veien på Major­stua. Mandag 27. tordna, lyna og regna det noe helt sinn­sykt! Men da jeg fort­satt føler meg ung og leken til sinns, brukte jeg en times tid av for­mid­dagen til å be Bing Bilde­maker til å gen­ere noen bilde­r ved hjelp av kunst­ig intel­li­gens. Mange av bild­ene ble ikke så skarpe som øn­sket og jeg har der­for i etter­kant  juksa ganske mye i Photo­Shop.

Ellers er alle bak­grunns­bild­ene gene­rert ved div­erse in­struk­sjoner (promter) til Bing Billed­skaper. Der­etter har jeg igjen brukt kunst­ig intel­li­gens ved hjelp av data­pro­gram­met ZOOM#2 til å for­større bild­ene. Har der­etter igjen brukt kunst­ig intel­li­gens ved hjelp av data­pro­gra­mmet Remove.bg og manu­elt brukt Photo­Shop til i dyp­etse (fjerne bak­grunnen) bak en del fig­urer fra flere av bild­ene. Og til slutt har jeg brukt Photo­Shop til å mon­tere dyp­ets­ning­ene inn i bild­ene.

Uansett hva folk synes om resul­tatet og selv om disse bild­ene ikke lig­ner så mye på hvor­dan det ser ut her på Sol­vang, så synes jeg selv det er enormt mor­somt å leke seg på dataen og håper at jeg aldri blir for gam­mel til å leke meg med kunst­ig intel­li­gens eller i Photo­Shop og andre data­pro­gra­mmer! Og i til­legg har jeg nå flust av dype­tsede figurer jeg kan bruke til helt andre ting!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!


Liv og røre i kolonihagen!

Liv og røre i kolonihagen!
.......................................


Enkleste vei opp til det virkelige Solvang kolonihager, avdeling 1: Buss 25 fra Majorstua til Haugerud T-banestasjon. Gå av på Solvang bussholdeplass.  Eller T-bane til Ullevaal Stadion og deretter buss 25 Majorstua - Haugerud T til Solvang.

Kommentarer