Et riktig godt nytt år!

Sofienbergparken på Grünerløkka.

Godt Nytt År!

Med disse bild­ene fra Sofien­berg­parken, fra lei­lig­heten vår og ut­sikt fra lei­lig­heten i Fjell­gata 2 D  i Verks­gata boretts­lag  på Rode­løkka i Oslo ønsker jeg alle et Riktig Godt Nytt År!


Leiligheten vår i Fjellgata 2D i Verksgata borettslag på Rodeløkka i Oslo.

Utsikt fra leiligheten vår  i Verksgata borettslag på Rodeløkka i Oslo.

Utsikt fra leiligheten vår i Verksgata borettslag på Rodeløkka i Oslo.

Utsikt fra Leiligheten vår i Verksgata borettslag på Rodeløkka i Oslo.

Og ved nyttår er det alltid tid for ettertanke...



Til ettertanke...

Ja, du skjønner kanskje mitt lille navn,
jeg som lever i folks håp og savn.
På kontoret har jeg min faste gang,
og på gaten ferdes jeg dagen lang.
Jeg avgjør avgang for tog og for trikk,
og minner om dager og timer som gikk.
Jeg holder orden på rytme og takt,
Men glemmer du meg, må du være på vakt.

For, jeg er tiden, denne tiden som går,
man sier om meg at jeg leger no'n sår.
Og sier stundom at tiden er lang,
inntil man sier, «det var en gang».
Men siden når mange er vandret bort,
sier man, «hvorfor gikk alt så fort?»
Stadig på ferde i liv og i død
og ser folks gleder og sorger og nød.

Sammen med ungdommen går jeg på fest,
jeg er de gamles ensomme gjest.
Jeg er en sommer — høst, vinter og vår,
døgn som pulserer, og timer som slår.
Jeg er tiden, disse åra som går,
fortere enn hva mange forstår.
Men fra øst og fra vest - fra nord og fra sør,
sier man « — var det så mye bedre før?»

Kurt Evert Stenbakk
12.09.01 (Redigert 30.12.2019)
.........................................

Kommentarer