Minne fra Sofienbergparken: Ny kiosk?

Ny sommerkiosk i Sofienbergparken i Bydel Grünerløkka i Oslo.

Minne fra april-mai 2021:

Nå sist tors­dag (22. april 2021) så jeg at det er satt opp en ny kiosk ved siden av toa­let­tet i Sof­ien­berg­parken. Ser ut som det blir salg av is her, men er det noen som vet noe mer om denne? Skal den stå bare i som­mer eller skal den stå her hele året! Regner vel med å få vite mer om kiosk­en med det første. 

Egentlig greit at det ikke er noe kom­mers i Sof­ien­berg­parken og i alle år har vi kun­net gå dit uten å be­tale for noe. For park­ene i Oslo skal være fri­om­råder, fri for kjøpe­press og (arki­tek­tonisk) for­søp­ling, men jeg kunne godt tenkt meg en av­skjer­ma ute­rest­au­rant i parken, jeg da — slik som Grünerhaven på Olaf Ryes plass! 

Fotomontasje fra Sofienbergparken.

Ny kiosk i Sofienbergparken.

26. APRIL 2021 — VANDALER PÅ FERDE I SOFIENBERGPARKEN! 

Vandaler på ferde i Sofienbergparken.

26. april fant jeg det like godt å gå gjen­nom Sofien­berg­parken for å ta trik­ken da jeg hadde noe jeg skulle ha gjort i byen i dag... Og klokka 14.15 så jeg at den nye kiosk­en i Sof­ien­berg­parken alle­rede er tagga ned — og det før første åpnings­dag!

Uan­sett hva en mener om kiosk­en, kom­mers eller ikke kom­mers, stygg eller ikke stygg...! Dette er ren og skjær vandal­isme og hode­løs dum­skap! FY, «Skulle vært hjem for sånne!» som en kamerat her på Rode­løkka bruker å si!

Vandaler på ferde i Sofienbergparken.

Vet ikke hva «LTB SVIN» betyr, men det er det kanskje noen som vet.

For å av­rea­gere tok jeg etter­på noen flere bild­er av de flotte kirse­bær­trærne som blom­strer der for tiden, men det får bli til et annet innlegg! 

11. MAI 2021 — MEN DET FINNES OGSÅ KREATIVE FOLK SOM KAN LAGE FLOTT OG MORSOM KUNST! 

Heldigvis finnes det også kreative folk!

Gikk gjennom Sofien­berg­parken i dag for å ta trikken fra Schous plass ned til byen. Så da at kiosken som ble tag­get ned 25. eller 26. april nå har fått flott og mor­som graffiti på fronten. Kunst­verket er under­tegnet med «YES CREW», hvem det nå måtte være.

 En får mene hva en vil om selve kiosken, om den er fin eller ei —  eller om det er for­nuftig og rik­tig med en slik kommer­sial­isering av park­om­råd­ene i Oslo. Uan­sett: Dette er et flott svar på vandal­iser­ingen som tid­lig­ere ble gjort og så lenge kiosk­en skal stå i park­en, så håper jeg at dette får stå slik! 

Heldigvis finnes det også kreative folk!

Heldigvis finnes det også kreative folk!

Heldigvis finnes det også kreative folk!

Aller helst skulle jeg ønsket meg en av­skjerma ute­rest­au­rant i parken — akku­rat som de har på Olaf Ryes plass!

Ville vært fint med uteservering i parken!

Ja, ville vært veldig fint med uteservering i Sofienbergparken i Bydel Grünerløkka!
............................................

Bilder på Google Foto

Vårstemning 26-28. april 2019

Kommentarer