Minnesmerket etter mordbrannen på «Scandinavian Star»

Akershusstranda i Oslo: Ved Minnes­merket etter mord­brannen på «Scandinavian Star» i 1990.

Minne fra påsken 1990 og 2020

Som jeg skrev på samme dato for to år siden: «Lite skulle jeg vel ane at jeg tredve år etter jeg skulle dra på en lengre påske­tur til Horn­burg i Tysk­land skulle stå her i dag for å ta bild­er av et minnes­merke etter en mord­brann på et skip jeg selv var passa­sjer på.

30 år er altså gått, men det meste sitter klistra som det var i går! Dess­verre ble minne­mark­eringen av­lyst grunnet kor­ona­pande­mien som herjer Norge og verden. Men jeg regner med at jeg har styret i Støtte­gruppen i ryg­gen når jeg sier at vi kom­mer til­bake med et eller annet når kor­ona­pande­mien en gang legger seg.

Her er i alle fall de bildene jeg tok i dag, der­som det kan være til trøst for noen!

God påske!»

I dag, 6. april 2022 er det 32 år siden mange av oss la til på påske­tur med fergen «Scandinavian Star». Tida går fort, men dette sitter dess­verre som klistra! Nå står også årets påske for døren, men i år blir det en stille og rolig hjemme­påske i Oslo med en del ut­flukter rundt om­kring i nær­om­rådet.

Minnesmerket etter «Scandinavian Star».

Minnesmerket etter «Scandinavian Star».

Minnesmerket etter «Scandinavian Star».

Minnesmerket etter «Scandinavian Star».

Minnesmerket etter «Scandinavian Star».

Minnesmerket etter «Scandinavian Star».

Flere bilder på Google Foto

Kommentarer