Påske ved Kontraskjæret i Oslo

 

Det våres ved Kontraskjæret i Oslo.

Minne fra påsken 2020

Mandag 6. april 2020 var jeg tok en del bilder av Minnes­merket etter mord­brannen på pas­sasjer­skipet «Scandi­navian star». Lite skulle jeg vel ane at jeg tredve år etter jeg skulle dra på en lengre påsk­etur til Horn­burg i Tysk­land, skulle stå ved Akers­hus­stranda i dag for å ta bild­er av et minnes­merke etter en mord­brann på et skip jeg selv var passa­sjer på...

For å komme meg til Kontra­skjæret trikke­holde­plass, tok jeg 12-trikken fra Maj­or­stua ned til trikke­holde­plassen. Der­etter gikk jeg langs Akers­hus­stranda bort til Minnes­merket. Men da det var så fint ved Kontra­skjæret, måtte jeg bare fram med kame­ra­et og ta noen bilder. Så her følg­er en del bild­er jeg tok på Kontra­skjæret — både før og etter jeg var ved Minnes­merket.

Bilder av Minnesmerket etter Scandinavian Star.

God påske!

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret og Akershus festning.

Kontraskjæret ved Rådhusplassen.

Rådhuset og Rådhusplassen i Oslo.

Rådhuset og Rådhusplassen i Oslo.

Underlig skulptur ved Kontraskjæret.

Underlig skulptur ved Kontraskjæret.

Det våres ved Kontraskjæret.

...........................................

Kommentarer