Ekornbesøk i kolonihagen

Hyggelig med ekornbesøk i Odins hage i Solvang kolonihager, avdeling 1!

Nå har jeg hver sommer bodd i over 30 år i som­mer­para­diset mitt, «Odins hage» i Sol­vang koloni­hager, avdeling 1 på Sogn i Bydel Nordre Aker i Oslo. Gjennom år­ene har vi hatt mange be­søk av diverse ekorn på pars­ellen vår og jeg har nå be­stemt meg for å samle de fleste bild­ene jeg har tatt av «Nusse» ekorn her på bloggen min. 

Neden­for følger bilder fra 8. og 10. juni 2020, og ned­erst på denne siden har jeg lagt ut en del lenker til en del «ekorn­bilder» som ligger på min konto på Google Foto.

Så ingen ekorn i fjor og har enn ikke sett noen ekorn i år. Vi har hengt opp fugle­mater med sol­sikke­frø, så nå er det bare å håpe på at vi også får ekorn­besøk her på pars­ellen vår i år! Og som jeg skrev på min konto på Google Foto 10. juni 2020:

«Klokka 17.45 man­dag 8. juni så jeg et ekorn ute på plat­tingen foran hytta. Det satt og spiste sol­sikke­frø som vi har lagt ut til fugl­ene på pars­ellen vår. Fikk ikke tatt bil­der av ekornet da, men da jeg fikk fram kamera og prøvde og nærme meg det, sprang det bort og fløy i full fart opp i en tele­fon­stolpe, sprang etter strøm­led­ningen bort til neste tele­fon­stolpe og hoppet ned i et tre til nab­oen der det tyde­ligv­is fant noe å spise på. Fikk kun tatt tre bil­der der før det sprang videre. Satser på at det kommer til­bake med det første. Trivelig!»

Hyggelig med ekornbesøk!

Hyggelig med ekornbesøk!

Hyggelig med ekornbesøk!

Hyggelig med ekornbesøk!

Hyggelig med ekornbesøk!

Hyggelig med ekornbesøk!
..................................

Bilder fra ekornbesøk i Odins hage
på min konto på Google Foto:


Kommentarer