Langs Akerselva fra Myra til Sannerbrua

Malplassert, men søt elefant-skulptur ved friområdet Myra i Bydel Sagene.

Tirsdag 11. okt­ober 2022 hoppa jeg av 28-bussen ved Vøyen­brua for å gå en tur langs Akers­elva. Det første bild­et er av en elefant-skulptur som står plas­sert i fri­om­rådet Myra like ved Vøyen­brua. Hvor­for noen har satt opp Petter A. Hepsøs ele­fant­skulptur akkurat  her, vet jeg ikke. Men selv om den kan­skje er litt mal­plas­sert, er den jo ganske søt.

Det var ikke like kraft­ige høst­farger som jeg på for­hånd trodde, men jeg reis­er på en fire-ukers tur til Lar­naka på Kypros først­kom­mende lørdag, og når jeg kom­mer ti­lbake til Oslo den 12. november, har nok løvet ramla av trærne og de fleste høst­farg­ene blitt borte.

Bildene her er fra Bydel Sagene. Jeg tok også mange bilder ved Åmot bru, nede på friområdet Kuba og ved Nedre Foss, som ligger i Bydel Grüner­løkka. Disse bild­ene vil etter hvert bli lagt ut i et annet sted.

Myra ved Akerselva i Bydel Sagene.

Mølleparken ovenfor Glads mølle.

Byste av forfatteren Oskar Braaten.

Beierbrua over Akerselva.

«Fabrikkjentene» på Beierbrua.

Beierbrua med utsikt Thv. Meyers gate 5.

Utsikt til Nedre Vøyen foss fra Beierbrua.

Nedre Vøyen foss opp til Beierbrua.

Nedre Vøyen foss opp til Beierbrua.

Ved Nedre Vøyen foss.

Nedre Vøyen foss opp til Beierbrua.

Nedenfor Hønse-Lovisas hus.

Nedenfor Hønse-Lovisas hus.

Nedenfor Våghalsen i Nedre Vøyen foss..

Fossheim borettslag, Thv. Meyers gate 5.

Nedenfor Myraparken ballplass.

Nedenfor Myraparken ballplass.

Her bak Sannerbrua begynner Bydel Grünerløkka i Oslo...

Flere bilder på min konto
på Google Foto

Bilder fra samme dag:

Kommentarer