Området rundt Åmot bru ved Øvre Foss

 Åmot bru i Bydel Grünerløkka i Oslo.

Åmot bru ved Øvre Foss

Tirsdag 11. oktober 2022 hoppa jeg av 28-bussen ved Vøyen­brua for å gå en tur langs Akers­elva. Tok en del bild­er i By­del Sagene som ligger som eget opp­slag. Her er en del bild­er fra om­rådet rundt Åmot bru i Bydel Grüner­løkka.

Det var ikke like kraft­ige høst­farger som jeg på for­hånd trodde, men jeg reis­er på en fire-ukers tur til Larnaka på Kypros først­kom­mende lør­dag, og når jeg kom­mer til­bake til Oslo den 12. nov­ember, har nok løvet ramla av trærne og de fleste høst­farg­ene blitt borte.

Uansett så er det fint å gå langs Akers­elva året rundt!

Like ved siden av Åmot bru.

Like ved siden av Åmot bru.

Øvre foss nedenfor Åmot bru.

Øvre foss nedenfor Åmot bru.

Øvre foss nedenfor Åmot bru.

Øvre foss nedenfor Åmot bru.

Øvre foss nedenfor Åmot bru.

Øvre foss nedenfor Åmot bru.

Camping forbudt under Åmot bru!

Under Åmot bru.

Åmot bru over Akerselva.

Skilt på Åmot bru 

Utsikt fra Åmot bru ned til Øvre foss og Kunsthøgskolen i Oslo.

Flere bilder på min konto
på Google Foto

Samme dag:


Tidligere bilder fra samme området
 på min konto på Google Foto:

.........................................

Kommentarer