Fortsatt god jul!


Fotomontasje fra leiligheten i Fjellgata 2D på Rodeløkka i Bydel Grünerløkka i Oslo.

EKSTREMVÆR?

På julaften var det minus 11-12 grader her på Rode­løkka i Oslo. Men både på 1. og 2. jule­dag ble det varme­grad­er igjen og her sprut­reg­na det nesten ek­stremt mye ei stund, og 2. jule­dag så jeg på TV at det var ek­stremt glatt på små­vei­ene i Oslo og rundt om på Øst­landet. Og NAF og Falken hadde mye å gjøre med bil­berg­ing rundt Oslo-om­rådet. Ellers var det ek­strem­vær med mange døde av kulde og snø  i f. eks. del­staten Washing­ton i USA.

Nei, det har ikke vært mye å gjøre uten­dørs her i Oslo i de siste dag­ene. I dag, 3. jule­dag er det fin sol og varme­grad­er, men enormt glatt i smågatene og for­tau­ene her i strøket. Uansett ekstrem­vær, glattis eller ikke: I kveld blir det en lufte­tur ut til Petrus Mat og Vinhus...

Det var også lite å finne på ute på samme dato for to år siden, men da var det kor­on­aen som her­jet og da jeg la ut disse bild­ene på min konto på Google Foto skrev jeg:

«Ikke så mye å finne på nå i mellomjula mens det meste er ned­stengt grunnet korona­pande­mien. Og ute er det så dårlig vær at det er ingen ting å gjøre ute heller. 

Har heller lekt meg litt i Photoshop på PC-en i dag for å korte ned vente­tida til Nyttårs­aften da vi får be­søk av noen venner. Ha en fort­satt fin jul!»

Mellomjula 2020 i Fjellgata 2D.

Mellomjula 2020 i Fjellgata 2D.

Mellomjula 2020 i Fjellgata 2D.

Mellomjula 2020 i Fjellgata 2D.


.........................................

Kommentarer