Jula 2022!

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D på Rodeløkka i Bydel Grünerløkka i Oslo.

Jula 2022

Julaften i år hadde vi kame­raten, bil­led­hog­geren og jazz­musik­eren Bjørn Sør­vang Hansen på besøk. Han har feiret jul sammen med Greta og jeg i lei­lig­heten vår hvert år siden 2016 — unntatt i 2019 da vi alle tre var hos noen ven­ner på Løren i Oslo. All­tid trivelig å ha «Kunstner­bjørn» på be­søk, for da blir det mye mor­somt og tull og tøys! Men det blir også tid for al­vor og mye snakk om stort og smått og hvilke pro­sjekt­er han holder på med og hva som rører seg ute i den store verden. 

I år fikk jeg en fan­tast­isk flott jule­gave av Bjørn: en ny­restau­rert byste som han lagde for om­trent 25 år siden. Se neden­for!

Her er noen bild­er tatt på lille­jul­aften, jul­aften, 1. og 2. jule­dag. Jeg har som van­lig lekt litt i Photos­hop med noen av bild­ene, og så får jeg se om jeg lager noen «jule­kort­versjoner» av noen av bildene. Vi får se hva det blir til.

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D.

Klart for hjemmejul i Fjellgata 2D.

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D.

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D.

Fotomontasje fra Fjellgata 2D.

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D.

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D.

Lillejulaften hjemme i Fjellgata 2D.

Julaften hjemme i Fjellgata 2D.

Julaften hjemme i Fjellgata 2D.

Julaften hjemme i Fjellgata 2D.

Julaften hjemme i Fjellgata 2D.

Julegave fra billedhoggeren Bjørn «Kunstner­bjørn» Sør­vang Hansen!

Julegave fra «Kunstnerbjørn»!

1. juledag 2022: Jeg har hjulpet Kunstner­bjørn mye med hjemme­siden og Face­book-siden hans i de siste år­ene og som en takk for flere års inn­sats, ga Bjørn meg bysten «Cornelius» som jule­gave, noe jeg satte vel­dig, vel­dig stor pris på!

Bjørn for­talte at han lagde bysten for om­trent 25 år siden mens han hadde atel­ier i Brenneri­veien i Oslo. 

Gutten som stod modell var om­trent 10 år og het Cor­nelius. Størrelsen er ca. 40 X 30 cm og er laga i gips som er pati­nert ette­rpå. For­eld­rene til Cornelius kjøpte to stk. av bysten, mens denne har stått i mange år i atel­ieret hans i Bentse­brugata. Den har stått litt for ubeskytta og ble litt skadd for noen år siden.

Like før jul pusset Bjørn opp skulpt­uren, så nå er bysten helt fin igjen og har fått et nytt hjem hos oss på Rode­løkka i Oslo.  Et fan­tast­isk flott kunst­verk og jeg er stolt og enormt glad for å få en slik fan­tast­isk jule­gave!

Bysten «Cornelius» har fått nytt hjem i Fjellgata 2 D på Rodeløkka i Oslo.

Bysten «Cornelius» har fått nytt hjem i Fjellgata 2D på Rodeløkka i Oslo.

Rodeløkka nissekor er selvsagt på plass!

Flere bilder på min konto
på Google Foto

........................................

Kommentarer