Rodeløkka nissekor med førjulskonsert i Verksgata borettslag

Rodeløkka nissekor har førjulskonsert i bakgården i Verksgata borettslag.

Rodeløkka nissekor

Jeg har vært i heller dårlig form i de siste uk­ene før jul og vært vel­dig lite uten­dørs i det siste. Mandag 19. des­ember 2022 greide jeg å komme meg til dok­tor og fikk be­krefta en slags in­fluensa. På vei til­bake til lei­lig­heten vår i Fjell­gata 2D i Verks­gata bo­retts­lag på Rode­løkka i Oslo tok jeg disse bild­ene i bak­gården i bo­retts­laget vårt.

Har nå i etter­tid lekt meg litt i Photo­shop og har prøvd å lage noen for­håpent­ligvis humo­rist­iske jule­kort på grunn­lag av bild­ene fra bakgården i borettslaget.

OM NOEN AV FIGURENE:
«Rodeløkka nissekor» er egent­lig «Nisse­koret Rustne Røst», som kona kjøpte for noen år siden, og jeg har i de siste år­ene brukt koret til div­erse for­søk på å lage noen humo­rist­iske «jule­kort» fra Grüner­løkka og andre steder i Oslo.

Den «narko­mane nissen» på bild­ene er ut­snitt av tegn­ingen «Den despe­rate jakten», laget av den fan­tast­isk flinke nord­norske avistegn­eren og illu­stra­tøren Odd Klaudi­ussen

«Freia-gutten» er en dyp­ets­ning fra et reklame­skilt som henger på en av vegg­ene på det tid­lig­ere Freia Chokolad­efabriks gamle hoved­byg­ning i Gøte­borg­gata på Rode­løkka...

Den lille Harley Davidson-motor­syk­kelen er laget i tre og kjøpt i Havanna på tur til Cuba i mars 2007. Nissene på motor­syk­kelen er laga av kona og illu­stra­sjonen «dans­ende gris­er» og den «rid­ende jule­nisse» er dyp­ets­ninger av om­trent 100 år gamle jule­illu­stra­sjoner henta fra nett­stedet digitalfoto.no.

Og så får jeg se om det blir noen flere litt tullete «jule­kort­bilder» i løpet av av jula...

Rodeløkka nissekor har førjulskonsert i Verksgata borettslag på Rodeløkka.

Rodeløkka nissekor har førjulskonsert  i Verksgata borettslag på Rodeløkka

Rodeløkka nissekor har førjulskonsert  i Verksgata borettslag på Rodeløkka

Rodeløkka nissekor har førjulskonsert  i Verksgata borettslag på Rodeløkka

Rodeløkka nissekor har førjulskonsert  i Verksgata borettslag på Rodeløkka
........................................

Bilder fra samme dag her
på kurtevert.blogspot.com:



........................................

Kommentarer