Rodeløkka nissekor med førjulskonsert på Olaf Ryes plass

Rodeløkka nissekor med førjulskonsert på Olaf Ryes plass på Grünerløkka i Oslo.

Jeg var innom Apotek 1 i Grüners gata 8 her på Grüner­løkka like etter klokka 13.30 man­dag 19. des­ember og be­nytta an­led­ningen til å ta noen bilder av parken. Litt gråvær her i dag, men vi får håpe på ny­snø og fin­ere vær med det første!

Har i etter­tid lekt meg litt i Photo­shop og har prøvd å lage noen for­håpent­ligvis humo­rist­iske jule­kort på grunn­lag av bild­ene jeg tok. 

OM NOEN AV FIGURENE:
«Rodeløkka nissekor» er egent­lig «Nisse­koret Rustne Røst», som kona kjøpte for noen år siden, og jeg har i de siste år­ene brukt koret til div­erse for­søk på å lage noen humo­rist­iske «jule­kort» fra Grüner­løkka og andre steder i Oslo.

Den «narko­mane nissen» på bild­ene er ut­snitt av tegn­ingen 
«Den despe­rate jakten», laget av den fan­tast­isk flinke nord­norske avistegn­eren og illu­stra­tøren Odd Klaudi­ussen

«Freia-gutten» er en dyp­ets­ning fra et reklame­skilt som henger på en av vegg­ene på det tid­lig­ere Freia Chokolad­efabriks gamle hoved­byg­ning i Gøte­borg­gata på Rode­løkka...

Den lille Harley Davidson-motor­syk­kelen er laget i tre og kjøpt i Havanna på tur til Cuba i mars 2007. Nissene på motor­syk­kelen er laga av kona og illu­stra­sjonen «dans­ende gris­er» og den «rid­ende jule­nisse» er dyp­ets­ninger av om­trent 100 år gamle jule­illu­stra­sjoner henta fra nett­stedet digitalfoto.no.

Den kvinne­lige «Frelsesarmeen-soldaten» og «las­aronen med tre­bein» er dyp­ets­ninger av noen bilder jeg tok i Madame Tussaud i Amsterdam i påsken 2010...

Og så får jeg se om det blir noen flere litt tullete «jule­kort­bilder» i løpet av av jula...

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Førjulskonsert på Olaf Ryes plass.

Flere bilder på min konto
på Google Foto

Rodeløkka nissekor sin
førjulskonsert i Birkelunden

...................................

Kommentarer