Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI

Rathaus i Wien generert ved hjelp av kunstig intelligens (KI/AI).

28. januar 2024:
Har lekt meg mer med å lage bild­er fra Wien ved hjelp av kunst­ig intel­li­gens.

Her har jeg brukt søke­ordene og søke­fras­ene «Rat­haus», «Rat­haus Platz», «Wien», «Øster­rike», «folk­eliv», «salgs­boder», «øster­rikske flagg», «vin­ter og snø», «malt som Pieter Brueghel».

Synes selv det ikke ble alt for ille og lik­het­en til selve råd­huset i Wien er vel­dig god. Vi får aldri vite hva Pieter Bruegh­el ville sagt om dette, og selv om jeg er skept­isk til mange sider av bruken av kunst­ig intel­li­gens, synes jeg at KI brukt som her er ganske så u­farlig, krea­tivt og mor­somt! 

Ellers har jeg vært mange ganger her uten­for råd­huset i Wien, vært i restau­ranten i kjel­leren (Rat­haus­keller), sett mange opera­fore­still­inger på stor­skjerm sommers­tid, vært her på jule­marked både uten­for og inne i Råd­huset og på mange be­søk der jeg kun har kjøpt Frank­furter mit Kren und Senf (helt vanlige Wiener­pølser med pepper­rot og sennep) og for­skjel­lig godt drikke her... 

Og som en liten mor­som­het kan jeg jo nevne at man ikke fikk kjøpt Wiener­pølser i Wien før om årene, men kun Frank­furter. Og det er for­di han som lagde disse pøls­ene kom fra Frank­furt i Tyskland!

Flott dame utenfor rådhuset i Wien!

Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI.

Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI.

Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI.

Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI.

Stilig bonde utenfor rådhuset i Wien!

Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI.

Rathaus i Wien generert ved hjelp av KI.

Stilig dame utenfor rådhuset i Wien!

Fotomontasje og dypetsninger med sløret bakgrunn av rådhuset i Wien.

Fotomontasje og dypetsninger med sløret bakgrunn av rådhuset i Wien.

Større bilder på min
konto på Google Foto


Bilder fra Parlamentet i Wien
laget samme dag

..................................

Kommentarer