Vårstemning ved Majorstuhuset i Oslo

Juks og fanteri fra Majorstua.

Den 22. april 2024 var jeg en tur inn­om hytta vår i Odins hage på Sol­vang 1 . Etter å ha gjort meg fer­dig der, tok jeg 25-bus­sen ned til Major­stua T-bane­stasjon. Det var fint vår­vær og jeg hadde tenkt å nyte vår­sola med å ta en pils eller to ute Perr­ongen Sports­pub, men der satt det ingen folk ute. Så jeg snudde og tok i stedet 20-bussen til Carl Bern­ers plass. Men det er en annen historie...

Snart står to trær på bak­siden av The Old Irish Pub i Major­stu­huset i full blomst, så nå er det vår i lufta! Like ved Major­stua T-bane­stasjon ser vi en byste av grunn­legg­eren av Holmen­koll­banen, sivil­ingen­iør­en Hal­vor Emil Heyer­dahl, som tyde­ligvis var en særs aktiv kar og for­tjener sikk­ert en byste i Oslo...

Byste av sivil­ingen­iør H. E. Heyer­dahl.
Byste av sivilingeniør H. E. Heyerdahl.

Snart i full blomst!

Snart i full blomst!

Bilder på min konto
på Google Foto

Majorstuhuset
i mai 2018

...................................

Kommentarer