Store Torv og Store Torvegade i Rønne på Bornholm

Café Gustav på Store Torv 8 i Rønne på Bornholm i Danmark.
Ene uteserveringen til Café Gustav på Store Torv 8 i Rønne på Bornholm.

Tur med Kjetil's Bussreiser til Bornholm

Søndag 11. august 2024 var jeg med reise­følget fra Kjetil's Buss­reiser på en fin guida spaser­tur i sent­rum av Rønne på øya Born­holm i Danmark. Etter guid­ingen var over, gikk jeg litt alene og satte meg ca. klokka 13.15 ute på Café Gustav på Store Torv 8 i Rønne.

Det var et nyde­lig vær og mye folk på restau­ranten og mye folk rundt om­kring på torget. Jeg la merke til at restau­ranten rekla­merte for det belg­iske ølet Grim­bergen, som jeg liker veldig godt! Så det ble til at jeg kjøpte meg to slike halv­litere før jeg etter hvert kjøpte meg en lunsj og to halv­lit­ere med noe Born­holmer­øl.

På torget like uten­for restau­ranten var det et søndags­marked og lev­ende musikk fra en scene like ved en stor skulpt­ur­in­stalla­sjon, på folke­munne visst­nok kalt for «Stone­henge». Det var godt og varmt og veldig trive­lig å sitte ute på restau­ranten og glane på folke­livet og høre på sang og gitar­musikk! Ble nok kan­skje litt skakke og rare vink­ler på noen av bild­ene jeg tok, men det tror jeg det belg­iske og danske ølet må ta skylda for!

Jeg ble sitt­ende på Café Gustav å kose meg til omtrent kl. 14.45 og der­etter rusla jeg bort­over Store Torve­gade til­bake til hotel Griffen Spahotel, kun om­trent 10-15 min­utt­ers gange fra torget i Rønne.

Og byr anledningen seg til en ny tur til Rønne en gang, vet jeg i alle fall et sted det er fint å sitte — i alle fall når det er sol og varmt ute!

Café Gustav på Store Torv 8 i Rønne på Bornholm i Danmark.
Uteservering til Café Gustav i Rønne.

Utsikt fra Café Gustav til torget.
Utsikt fra Café Gustav til torget i Rønne.

Søndagsmarked på Store Torv i Rønne på Bornholm.
Søndagsmarked på torget i Rønne.

Søndagsmarked på Store Torv i Rønne på Bornholm.
Søndagsmarked ved «Stonehenge»..

Søndagsmarked på Store Torv i Rønne på Bornholm.
Søndagsmarked på torget i Rønne.

Søndagsmarked på Store Torv i Rønne på Bornholm.
Søndagsmarked på torget i Rønne.

Søndagsmarked på Store Torv i Rønne på Bornholm.
Utsikt fra torget til Café Gustav i Rønne.

Café Gustav på Store Torv 8 i Rønne på Bornholm i Danmark.
Uteservering til Café Gustav i Rønne.

Café-Munter på Store Torv 2 i Rønne på Bornholm i Danmark.
Cafe-Munter på Store Torv 2 i Rønne.

Kjærstrup isbutikk i Store Torvegade 13 i Rønne på Bornholm.
Kjærstrup is i Store Torvegade 13.

Hotel Sniva i Store Torvegade 27 i Rønne på Bornholm.
Hotel Sniva i Store Torvegade 27.

..............................................


Dersom du liker det du ser, må du gjerne kom­men­tere inn­legget og event­uelt dele det på Face­book eller der du måtte ønske. Der­som du der­imot mis­liker noe av det du ser her, kan du sende meg en e-post.😏

Kommentarer