Elgjakta 2024 er snart i gang!

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger på elgjakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI og PhotoShop.

Onsdag 25. september 2024 starter elg­jakta i Norge og jeg som aldri har skutt på noe som helst har tenkt å legge meg i tren­ing — i alle fall på dataen. Det kan gå vilt for seg under elg­jakta og mange skrøner og fan­tast­iske jakt­historier er blitt for­talt om alt det spekta­ku­lære som har skjedd under elg­jakta! 

Men der Øystein Sunde sang sin mor­somme vise Jaktprat og leve­mannen, fri­herren og anek­dote­for­tell­eren Baron von Münchhausen brukte humor og over­driv­elser fra sine jakt­turer, reiser og mili­tære felt­tog, har jeg nøyd meg med å skrive in­strukser for Micro­softs Bings kunst­ige intelli­gens, Dall-E3. Og etter litt test­ing og plund­ring, har jeg nå funnet ut hvor­dan jeg skal få en elg­jeger til å ri på en elg! Ikke verst over­drevet, det heller! 

Og etter hvert vil jeg prøve å lage noen «nor­male» og flere «spek­taku­lære elg­bilder» fra elg­jakta 2024.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.

Elgjeger på jakt i Nordmarka i Oslo. Laget ved ved hjelp av KI.
Elgjeger laget ved hjelp av KI.
............................

! Dersom du liker det du ser eller har noen mor­somme elg- eller jakt­hist­or­ier, må du gjer­ne kom­men­tere inn­legget og event­uelt dele det på Face­book eller der du måtte ønske. Der­som du der­imot mis­liker noe av det du ser her, kan du sende meg en e-post.😏

Kommentarer