Rodeløkka, 22. juni 2026:
Noen karikaturer laga i dag tidlig med utgangspunkt i et bilde jeg tok av Egon Olsens allé forrige onsdag.
Noen karikaturer laga i dag tidlig med utgangspunkt i et bilde jeg tok av Egon Olsens allé forrige onsdag.
Egon Olsen ble som kjent arrestert i alle OLSENBANDEN-filmene og havna alltid på Botsen.
Onsdag 17. juni var jeg på Grønland politistasjon i Politihuset i Oslo i Grønlandsleiret 44 og tok samtidig noen bilder i strøket utenfor. Egon i OLSENBANDEN-filmene ble alltid arrestert og havnet på Botsen — et steinkast fra Politihuset. For noen år siden ble Egon hedret og stikkveien fra Grønlandsleiret 44 opp til Botsen, eller Oslo botsfengsel som det før het, ble omdøpt til Egon Olsens allé.
Har hørt at fengselet er under oppussing og er derfor stengt for tiden. Her har jeg laga meg noen tullebilder av meg selv utkledd som Egon Olsen på vei INN til — ikke UT av Botsfengslet. Men for å vise fram min plan om å gjøre om fengslet til museum for OLSENBANDEN. Men som en kan se, ble jeg avvist av politi og sendt hjem...
![]() |
| Fotomontasje med meg selv som Egon Olsen i Olsenbanden. Laget i ChatGPT. |
................................

.png)
.png)
.jpg)
.jpg)
Kommentarer
Legg inn en kommentar
Skriv gjerne en kommentar til dette innlegget!