Thorvald Meyers gate på Grünerløkka

Utsikt fra Nybrua til Thv. Meyers gate 80 og Trondheimsveien 2, nederst på Løkka.

Den 30. mars 2022 hoppet jeg av 18-trikken ved Ny­brua og gikk nest­en amok med kam­era ved Axel Maurers vei på bak­siden av Stor­gata 55 der det var fin ut­sikt over Aker­selva opp til Anker­brua, til Kultur­kirken Jakob, ned­erste del­en av Mark­veien og til Søndre gate ned­erst på Grüner­løkka. Der­etter gikk jeg til Ny­brua og opp Thorvald Meyers gate i ret­ning Olaf Ryes plass. Tok bildet over fra Ny­brua opp mot Thv. Meyers gate 80 og Trond­heims­veien 2.

Der­etter tok jeg to bild­er av fas­aden til brukt­butik­ken UFF Second hand i Thv. Meyers gate 74, for der­etter ta noen bild­er av et, etter det jeg vet, et nytt vegg­maleri i Thorvald Meyers gate 83. Vegg­maleriet til­hø­rer etter det jeg for­står rest­au­ranten Isabella Cafe Oslo, med adresse Kors­gata 31A. Er nok ikke det beste vegg­male­riet her på Grüner­løkka, men jeg synes det er ganske bra og mener at det er mye bedre enn triste, ofte dår­lig malte ende­vegger!

Hadde vi derimot hatt like spes­ielle ut­smykninger som på fas­adene i bydelen Camden i London, hadde det nok dratt tusen­vis på tusen­vis av tu­rister til by­delen. Det hadde vært noe det!!! Se en del bilder fra bydelen Camden.

På hjørnet av Thv. Meyers gate 80 og Trondheimsveien 2 nederst på Løkka.

UFF, Thv. Meyers gate 74.

UFF, Thv. Meyers gate 74.

Enkle fotomontasjer og litt juks og bedrag fra Thv. Meyers gata 83 og Korsgata 31A 

Tre bilder satt sammen fra Thv. Meyers gate 83 og Korsgata 31A på Løkka.

Fotomontasje fra Thv. Meyers gate 83 og Korsgata 31A på Grünerløkka i Oslo.

Bilder på min konto
på Google Foto

...............................


Deretter gikk jeg opp til Olaf Ryes plass og tok til høyre i Grüners gate og tvers igjennom Sofienbergparken og hjem til Rodeløkka, men det, det er en helt annen historie!...

Kommentarer