Fint på Rodes plass på Rodeløkka!

Rodes plass med utsikt til baksiden av Sofienberghjemmet i Helgesens gate 62.

Var innom Rodes plass noen min­ut­ter før klokka 11.00 onsdag 4. mai 2022. Trærne blomst­rer fint der for tiden, så jeg dro fram mobilen og knipsa noen bild­er i full fart.

Parken er i Grüner­løkka­sammen­heng en liten og unn­selig park her på Rode­løkka, men plassen er en liten, rolig og trive­lig park jeg ofte går gjen­nom til og fra lei­lig­heten vår i Fjell­gata — noen hundre meter unna. 

Mange folk fra nabo­laget sit­ter ofte her og mange an­satte og be­boere på Sof­ien­berg­hjem­met be­nytter seg av parken om våren, som­meren og høsten.

Rodes plass har fått navn­et sitt etter Stifts­prost Fredrik Rode, som også selve strøket har fått navn­et sitt fra. 

Senere på dagen var jeg også inn­om park­en mens jeg var med på by­vand­ringen «Krimi­nelt morsom by­vandring på Rode­løkka», men det er en annen historie...

Flott tre på Rodes plass.

Rodes plass ved Rathkes gate.

Rodes plass sett fra Snippen.

Rathkes gate sett fra Rodes plass 

Bilder på Google Foto
...........................

Noen vårbilder fra Rodes plass:




Kommentarer