Fotomontasjer fra Burggarten ved Hofburg i Wien

Fotomontasje med dypetsninger av far og sønn og av Mozart Denkmal i Burggarten.

Etter at Ole, Yuyong og jeg var en lit­en tur til Donauinsel på formiddagen på søndag 10. juli, tok vi T-banen U-1 til­bake til Karls Platz. Vi be­stemte oss for å møt­es ved Wiener­-operaen klokka 17.00 senere på ettermiddagen. 

Og Ole og Yuyong dro inn­om hotel­let de bodde i på Schubert Ring. Også jeg hadde eg­ent­lig tenkt meg en tur til hotel­let og hvile litt, men be­stemte meg hel­ler for å ta en rela­tiv rask spa­ser­tur rundt det stor­slåtte Alber­tina Kunst­museum og så ta en runde i Burg­garten, det indre park­an­leg­get i Hofburg. 

Og etter å ha rus­la rundt og tatt mange bild­er uten­for Alber­tina, gikk jeg ned ei trapp bak muse­et og ned i Burg­garten like sør for restau­ranten Palmen­haus

Og deretter rusla jeg en halv­times tid rundt i den fan­tast­isk vakre park­en og tok en del bild­er, bl. a. av de fleste stat­uene her: av «Kaiser Franz Stephan I» av hans sønn «Kaiser Franz Joseph I», av skulpt­uren «Her­kules Brunnen» og av den helt spesi­elle vakre skulpturen «Mozart Denk­mal». 

Monu­mentet av Goethe — ved Burg Ring — har jeg flere bild­er av fra tid­lig­ere b­esøk i Wien og hoppa der­for over å gå dit i dag. Dess­verre var det et gjerde foran Mozart-minnes­merket, men med Photo­shop kan en jo jukse litt. 

Har vært inne i Burg­garten noen ganger før, men da har jeg gått inn i park­en fra Burg Ring. Og nå etter å ha sett park­en fra den andre siden, synes jeg fak­tisk at park­en er enda flot­tere enn før. Og er man først i Wien, er jo et be­søk til Burg­garten nesten obli­gatorisk. 

Jeg elsker å leke meg med Photo­shop og har denne gang­en valgt å legge ut kun fotomon­tasjer fra Burg­garten. Mer van­lige bild­er finne du len­ke til leng­er ned på siden.

Fotomontasje med «Mozart» og «Kaiser Franz Joseph» i Burggarten i Hofburg.

Fotomontasje: Far og sønn; «Franz Stephan I» og «Franz Joseph I».

Fotomontasje: To utgaver av «Franz Stephan I von Lothringen».

Fotomontasje av far og sønn «Franz».

Fotomontasje: «Kaiser Franz Joseph Denkmal» i Burggarten i Wien.

Fotomontasje: To «Franzer» i Burggarten.

Fotomontasje: To «Franzer» i Burggarten.

Fotomontasje: Far og sønn utenfor Palmenhaus ved siden av Burggarten.

..............................................

Kommentarer