Rise Street Art Hotel Larnaca

Rise Street Art Hotel i Kimonos 1 i Gamlebyen i Larnaka på Kypros.

Fre. 21. og lør. 22. okt­. 2022 var Greta og jeg og spas­erte rundt i Gamle­byen i Lar­naka. Og på fre­dag la vi mer­ke til et vel­dig stil­ig bygg, som i alle fall to av fas­ade­veg­gene var dek­ket av flott graff­iti. 

Jeg har i etter­tid funnet ut at byg­ning­en huser Rise Street Art Hotel Larnaca. Og på hjemme­siden til hotel­let på­står de bl. a. at hot­el­let for tid­en er det «hot­teste» hotel­let i Lar­naka.

Hvert hotell­rom har graff­iti av div­erse kjen­diser — og av bild­er jeg har sett på Inter­nett, er også in­ven­taret på hot­el­let vel­dig stil­ig. Regner med at det er i over­kant dyrt her, men jeg skulle gjerne hatt mange slike bygg og­så hjemme i Oslo!

(Har som vanlig lekt meg litt i Photo­shop og dyp­ets­et den ene fig­ur­en på den ene veg­gen. Dama på bil­de num­mer to er fra Østfold, men bil­det er egent­lig tatt 14. nov. 2019 i ruin­byen Salamis Ancient City — Salamis old­tids­by, ved byen Fama­gusta på Nord-Kypros...)

Rise Street Art Hotel i Larnaka.

Rise Street Art Hotel i Larnaka.

Rise Street Art Hotel i Larnaka.

Rise Street Art Hotel i Larnaka.

Rise Street Art Hotel i Larnaka.

Rise Street Art Hotel i Larnaka.

Rise Street Art Hotel i Larnaka.


Flere bilder her på bloggen
fra 9. november 2022

....................................

Kommentarer