Hummer & kanari fra Trondheim


Klesbuttiken Retro i Mathesongaarden i Olav Tryggvasons gt.14 i Trondheim.
Klesbuttiken Retro i Mathesongaarden i Olav Tryggvasons gt.14 i Trondheim.

Torsdag 5. oktober 2023 var Greta og jeg i Ver­dal og del­tok i be­grav­elsen til min min bror, Jan Ivar Stenbakk. 

Etter en del om og men ble det til at vi lå over på hotell i Trond­heim fra fre­dag 6. til lør­dag 7. oktober. Men dess­verre var det et u­fyse­lig regn­vær med ganske sterk vind og der­for ikke noe for­nuftig å gjøre uten­dørs. Så det ble der­for uvan­lig få bilder under årets opp­hold i byen...

De to første bildene neden­for er tatt uten­for kjøpe­sent­eret Trond­heim Torg på torget i Trond­heim med samme navn. Før i tiden het kjøpe­sen­teret Sundt og var mulig­ens det største kjøpe­senteret i Trønde­lag. I dag er det nok et rela­tivt lite kjøpe­senter, men for­delen det har er en vel­dig sen­tral plas­ser­ing like ved «Olav Tryggvason-monu­mentet» på Trond­heim torg. Les mer om torget på Wikipedia.

Bildene fra resta­uranten Røft Rôtis­seri og Cruice­trafikk­havna i Trond­heim ble tatt ca. en time før vi klokka 13.00, lørdag 7. oktober tok buss for tog fra Trond­heim til Oslo. 

Jeg bodde noen måneder i Trondheim i ungdommen og liker meg veldig godt her. Men neste gang vi er i byen håper jeg på bedre vær!

Kjøpesenteret Trondheim Torg like ved «Olav Tryggvason-monumentet» på Trondheim torg.
Kjøpesenteret Trondheim Torg og «Olav Tryggvason-monumentet».

Kjøpesenteret Trondheim Torg like ved «Olav Tryggvason-monumentet» på Trondheim torg.
Kjøpesenteret Trondheim Torg.

Utenfor restauranten Røft Rôtiserseri i Sjøgangen 6  ved Trondheim sentralstasjon.
Utenfor restauranten Røft Rôtiserseri ved Trondheim sentralstasjon.

Utsikt til cruiseskipshavna i Trondheim. Ved havna ligger cruiseskipet Island Princess,
Utsikt til cruiseskipshavna i Trondheim.

Flere bilder på min
konto på Google Foto

Bilder fra Prydhagen
ved Stiftsgården

Småhistorier fra Trondheim
her på kurtevert.blogspot.com

..............................................

Kommentarer