Fotokavalkade 2022

Godt nytt år og takk for det gamle!

Nå vil vi straks gå inn i 2023 og vi står over­for ett nytt år med nye mu­lig­heter og som oftest mange ut­ford­ringer. Med disse «skrå­blikk­tank­ene» på verdens skeive gang, vil jeg ønske enda ett nytt år vel­kommen!

Til ettertanke...

Ja, du skjønner kanskje mitt lille navn,
jeg som lever i folks håp og savn.
På kontoret har jeg min faste gang,
og på gaten ferdes jeg dagen lang.
Jeg avgjør avgang for tog og for trikk,
og minner om dager og timer som gikk.
Jeg holder orden på rytme og takt,
Men glemmer du meg, må du være på vakt.

For, jeg er tiden, denne tiden som går,
man sier om meg at jeg leger no'n sår.
Og sier stundom at tiden er lang,
inntil man sier, «det var en gang».
Men siden når mange er vandret bort,
sier man, «hvorfor gikk alt så fort?»
Stadig på ferde i liv og i død
og ser folks gleder og sorger og nød.

Sammen med ungdommen går jeg på fest,
jeg er de gamles ensomme gjest.
Jeg er en sommer — høst, vinter og vår,
døgn som pulserer, og timer som slår.
Jeg er tiden, disse åra som går,
fortere enn hva mange forstår.
Men fra øst og fra vest - fra nord og fra sør,
sier man « — var det så mye bedre før?»

Kurt Evert Stenbakk
12.09.01 (Redigert 30.12.2019)
(Fritt etter Alf Gjersing, Verdalingen 24/6-2000)

Fotokavalkade 2022

Jeg tok som vanlig masse bilder i året som var og her er et bittelite utvalg bilder fra 2022 som tidligere er presentert her på kurtevert.blogspot.com:

DESEMBER 2022:

Jula 2022. Les mer.

Rodeløkka nissekor med førjulskonsert på Olaf Ryes plass i Oslo. Les mer.

Sang til lutefisken! Les mer.

NOVEMBER 2022:

Influensasyk. Les mer.

Soloppgang i Larnaca! Les mer.

OKTOBER 2022:

Ithaki restaurant i Larnaka! Les mer.

Fin katt i Larnaka! Les mer.

SEPTEMBER 2022:

Rådhusplassen i København. Les mer.

På tur til København. Les mer.

Havneområdet i Strømstad. Les mer.

AUGUST 2022:

Nidelva i Trondheim, Les mer.

Stiftsgården i Trondheim. Les mer.

Straumbrua på Inderøys. Les mer.

JULI 2022:

Olaf Ryes plass på Grünerløkka. Les mer.

Maria Theresien Platz i Wien. Les mer.

Rudolfshof i Grinzing, Wien. Les mer.

JUNI 2022:

Drøbak torg. Les mer.

Varmbadet i Drøbak. Les mer.
Hvalfangstmonumentet i Sandefjord. Les mer.

Søndagscafé på Solvang 4. Les mer.

MAI 2022:

Vårbilder fra Solvang 1. Les mer.

Honnørplassen på Solvang 1. Les mer.

Byvandring på Rodeløkka. Les mer.

APRIL 2022:

Det blomstrer på Schous plass. Les mer.

Sofienbergparken i Oslo. Les mer.

Skutebrygga i Drammen. Les mer.

MARS 2022:

Søndre gate på Grünerløkka. Les mer.

Kveldsbesøk på Café Stolen. Les mer.

På tur til Lillestrøm. Les mer.

FEBRUAR 2022:

Secret Garden, Larnaka. Les mer.
«Oljemalerier» fra Grünerløkka. Les mer.

Minne fra Bygdøynes. Les mer.

JANUAR 2022:

Fint i Birkelunden. Les mer.

Fint i Birkelunden! Les mer.

Fint lys over Rodeløkka. Les mer

Og de fleste andre bilder fra 2022
ligger under «Arkiv» på

Kommentarer